Монд: Амерички милијардери тајно финансирају кампању дезинформисања у Европи

Примера ради, компанија "Ребел медија" писала је текстове и правила видео-снимке усмерене против имиграната и у корист Брегзита

Не баве се само државе операцијама дезинформисања. Већ неколико година мања група америчких милијардера, који финансирају десно крило Републиканске партије, подржава кампању ширења лажних информација у неколико држава ЕУ, пише новинар француског листа Монд Дамјен Лелу.

„Ти бизнисмени немају многобројну екипу или армију лажних налога на Твитеру или Фејсбуку. Ипак, њихов новац омогућава да финансирају мање групе активиста и кампање специјализоване за политичку комуникацију, чије се деловање потом додатно активира куповином реклама на друштвеним мрежама како би се пренела порука“, објашњава аутор чланка.

„У центру те шеме је, како стоје ствари, Роберт Мерсер, један од руководилаца утицајног инвестиционог фонда ’Ренесенс технолоџис‘, и његова кћерка Ребека, који финансирају издавање ’Брајтбар њуза‘, конспиративног сајта, гласила десничарског покрета ’алтернативне деснице‘ и изборне кампање Доналда Трампа. Главни уредник тог сајта је био бивши саветник председника Стив Бенон“, преноси Монд.

„Међутим, широкогрудост Мерсерових се не ограничава само на САД. Они и ван граница финансирају ’Гејтстоун институт‘, неоконзервативни аналитички центар, оријентисан на Европу, који се објављује на много језика, укључујући француски. Такође, канадско издање ’Ребел‘ се интензивно бави европским темама. Један од сарадника Џек Пособек је 2017. године својски радио на ширењу ’Макронликса‘ — електронских писама украдених од неколико учесника предизборне кампање Емануела Макрона и објављених на интернету два дана пре другог круга председничких избора у Француској“, подсећа новинар.

„Опсег деловања ’Ребел медија групе‘, издавача ’Ребела‘, обухвата неколико држава. Сајт у Француској је недавно послао свог лондонског дописника Џека Бакбија и колегиницу Мартину Маркоту да сниме сензационалне материјале о Жутим прслуцима“, наставља аутор.

„Уређивачка политика сајта ’Ребел‘ и његових сестринских компанија блиска је ’Брајтбар њузу‘. У чланцима се говори о имигрантима и исламизму, осуђују се амерички, канадски и европски левичари. Сајт показује Европу која стоји на ивици колапса, између осталог и због имиграната, али истовремено подржава ’брегзит‘“, описује Лелу.

Езра Левант, оснивач „Ребел медија групе“, није одговорио на питања Монда. У електронском писму, он је изразио своје мишљење да када „Монд припрема овакав чланак, то је исто као када би Харви Вајнштајн сам водио истрагу о сексуалном узнемиравању“. Такође, питао је није ли он сад у обавези да преда своје одговоре „агенту у руској амбасади“, алудирајући на давне сумње да је КГБ користио Монд у време Хладног рата, објашњава аутор чланка.

„Ребел медија“ добија значајну финансијску подршку од милијардера Роберта Шилмана, који се обогатио на индустријским видео системима, а преко своје компаније ’Когнекс‘ је плаћао хонораре новинарима. Шилман финансира велику количину антиисламских пројеката, између осталог и Хорвиц центар, који организација за борбу против мржње СПЛА сматра извором „мреже пројеката који омогућавају платформу антимуслиманским гласовима и најрадикалнијим идеологијама за ширење мржње и дезинформација“.

„Компанија ’Ребел медија‘ писала је текстове и правила видео-снимке усмерене против имиграната и у корист Брегзита. Пројекат је завршен у мају 2018. године, када је руководилац Томи Робинсон ухапшен и осуђен на 13 месеци затвора због провокације и исламофобичне изјаве. Сам Робинсон је у Великој Британији био на челу десничарског покрета ’Енглеска лига заштите‘, који се бори против исламизације и ширења шеријата у Уједињеном Краљевству“, стоји у тексту.

„Фејсбук је 26. фебруара објавио да је обрисао Робинсонове записе са те мреже и са Инстаграма, због вишеструких нарушавања правила, објављивања нехуманог садржаја и позива на насиље против муслимана. Фејсбук сматра да је то био једини начин да се супротстави политичкој фигури која је имала више од милион пратилаца. Он за сада има још само свој канал на Јутјубу“, закључује Монд.

 

Извор Спутњик, 11. март 2019.