Britanija i raspirivanje antiruske histerije

Britanija širom sveta izdašno plaća raspirivanje antiruske histerije dok nezadovoljnim građanima ukida i smanjuje socijalne programe

Ponekad je teško poverovati da vladajući britanski političari mogu biti tako kratkovidi da podrže neuspešnu politiku Tereze Mej, dok britanski mediji i dalje strahuju da otvoreno razgovaraju o tekućoj bregzit katastrofi, kao i o činjenici da je zemlja, pod trenutnim političkim rukovodstvom, napravila pogrešan zaokret srljajući ubrzano ka neminovnoj propasti. U takvoj situaciji, ogromna britanska propagandna mašinerija donela je odluku da i dalje nastavi sa odvlačenjem pažnje javnosti od najvećih izazova današnjice širenjem antiruske histerije. Bez obzira koliko apsurdno to zvučalo, ali danas se od prosečnog Britanca zahteva da poveruje kako „Rusi dolaze“, premda niko nije u stanju da pruži logično objašnjenje koji bi to čudni razlog naveo Moskvu da izvrši invaziju na Veliku Britaniju. Međutim, ovaj sumnjivi izgovor se koristi za nastavak forsiranja povećanja vojne potrošnje, dok se izbegava svaka kritika zbog smanjenja i onih malo preostalih socijalnih davanja britanskm građanima, koji se zbog svega ovoga osećaj uznemireno.

Ne mora se ići daleko kako bi se pronašli dokazi koji potkrepljuju gore iznetu tezu. Primera radi, libanski Al Majadin je nedavno rasvetlio taktike hibridnog ratovanja koje Velika Britanija i dalje vodi protiv Rusije. Zapravo, London troši milione funti kako bi podstakao antiruska osećanja širom sveta pod maskom podržavanja takozvane Inicijative za integritet. Ovu činjenicu su otkrili hakeri iz pokreta Anonimusi koji je ukrao dokumente koji otkrivaju razloge za ovaj najnoviji odliv budžetskog novca.

PRAVOSLAVNA CRKVA KAO ORUŽJE
Da budemo precizni, otkriveno je da je takozvani projekat Incijativa za integritet pokrenut u Velikoj Britaniji 2015. godine sa ciljem mešanja u spoljnu politiku različitih evropskih zemalja. Idejni tvorci ovog projekta su želeli da potkopaju bilo kakve pokušaje koje bi države EU mogle preduzimati u približavanju zemljama kao što su Rusija, Kina, Iran i Venecuela. Dokumenti koje su objavili hakeri iz Anonimusa ukazuju da će Ministarstvo spoljnih poslova Velika Britanije pokrenuti subverzivne aktivnosti u Španiji, Francuskoj, Nemačkoj, Italiji, Grčkoj, Holandiji, Litvaniji, Norveškoj, Srbiji i Crnoj Gori. Na primer, ispostavilo se da je Fondacija Konrad Adenauer sa sedištem u Nemačkoj bila među organizacijama koje su imale koristi od Inicijative za integritet, da bi na kraju bila optužena za sponzorisanje fašističkog državnog udara u Ukrajini.

Bivši predsednik Ukrajine Petro Porošenko i vaseljenski patrijarh Vartolomej na konferenciji za medije u patrijaršiji u Istanbulu, 3. novembar 2018.

Prilično je zanimljivo da je Inicijativu za integritet pokrenuo čovek po imenu Kristofer Najdžel Doneli koji se nalazi na poziciji direktora Instituta za državnu politiku. Tokom devedesetih nalazio se na poziciji specijalnog savetnika generalnog sekretara NATO-a za pitanja Centralne i Istočne Evope, a i dalje nastavlja da prima platu od britanske vlade svakog meseca. Donelijeve podružnice poznate su po održavanju seminara o pravoslavnoj crkvi kao ratnom instrumentu, a praktična primena ideja koje ti ljudi razvijaju tokom svojih propovedi je nedavna provokacija u Ukrajini koja je rezultirala pravoslanim raskolom.

Međutim, podela verskih zajednica nije jedino sredstvo koje London koristi u svojim subverzivnim aktivnostima. Zapravo, on se služi taktikom navodnog curenja informacija kako bi podstakao antiruska osećanja širom EU. Svoje propagandne poruke pušta u formi dokumenata koji su navodno procureli iz nekog vladinog organa. S obzirom da mediji preuzimaju podatke iz tih navodnih procurelih dokumenata, a da London po tom pitanju ne zauzima nikakav zvaničan stav, niko ne bi verovao predstavniku vlade koji je označen kao izvor curenja čak ni kad bi sve demantovao.

Zanimljivo je da bi Velika Britanija koja je ekonomski urušena bila spremna da velikodušno plati svakoj državi koja je voljna da podrži antirusku histeriju koju London decenijama potpiruje. Ovu opasku potvrđuju britanski medijski izvori koji nam govore da je Ukrajina dobila 700 miliona funti zbog svoje odlučnosti da se „odupre Rusiji“. Osim toga, spremnost Varšave da podrži britanske antiruske stavove rezultirala je time što je Poljska godišnje dobijama preko pet miliona funti!

GUBLjENjE MEDIJSKOG LEGITIMITETA
Možemo samo zamisliti šta je sve bivši britanski ministar odbrane Gavin Vilijamson dobio da u intervjuu za Telegraf izjavi da će Rusija ubiti hiljade i hiljade britanskih civila tokom neminovne vojne agresije koja za cilj ima uništenje britanske infrastrukture i dalekovoda za napajanje električnom energijom. Setimo se kako su britanski mediji mesecima izveštavali o navodnoj „upotrebi dezinformacija“ od strane spoljnih igrača, konkretno Rusije, u njenim navodnim pokušajima da se meša u demokratske procese u Velikoj Britaniji. Međutim, prošlog oktobra London je otkrio da ne postoje dokazi koji bi potrkepili takve tvrdnje.

Ipak, ova činjenica nije učinila britanske propagandiste iz Bi-Bi-Si-ja i Tajmsa ništa mudrijim, budući da su nastavili sa širenjem lažnih izveštaja o navodnoj ruskoj umešanosti u planiranje tekućih protesta u Francuskoj. Međutim, francuski Džornal di dimanš otkrio je da francuske obaveštajne agencije, nakon proučavanja tih tvrdnji i sprovođenja istrage, nisu pronašle nikakav trag o ruskoj umešanosti u pokret Žutih prsluka. To je dovelo do toga da je Bi-Bi-Si priznao činjenicu da njegove provokativne optužbe protiv Rusije nemaju nikakve veze sa stvarnošću. Štaviše, britanski novinari su otkrili da su njihovi nadređeni od njih zahtevali da upletu Rusiju u organizaciju takvih protesta.

Međutim, Bi-Bi-Si nije usamljen u ovome, budući da je Rojters sredinom aprila objavio provokativan članak u kojem se tvrdi da Venecuela preko Rusije zaobilazi američke sankcije i troši novac od trgovine naftom. Nekoliko dana kasnije, pod pritiskom nepobitnih dokaza, Rojters je bio primoran da ukloni ovaj članak i prizna svoje lažne navode, ali i činjenicu da Moskva nije ništa učinila da potkopa postojeći režim sankcija.

Propagandna emisija na Bi-Bi-Si-ju u kojoj je voditelj maskota ruskog predsednika Vladimira Putina

Podrazumeva se da onaj ko se potpiše ispod lažnog izveštaja mora na ovaj ili onaj način pogaziti određene principe i narušiti lični integritet. Ovu tvrdnju potvrđuje i priznanje novinara Fajnenšel tajmsa Džoela Levina, koji je oktrio da je krao stvari dok je bio zaposlen u ovoj medijskoj kući, dodajući da je često radio pod dejstvom kreka.

Prema Blumbergu, širom sveta je jasno uočljiv zamor od „anglosaksonskog držanja lekcija“, što je znak da anglofoni svet gubi intelektualni legitimitet. Stoga bi britanskim propagandistima bilo pametnije da izveštavaju kako treba dok još uvek imaju neke čitaoce koje mogu da prave budalama.

 

Greta Mautner je nezavisni istraživač i novinar iz Nemačke.

 

Preveo Radomir Jovanović

 

Izvor New Eastern Outlook