M. Šobajić: Kako je NATO stvorio i odnegovao konceptualnu umetnost

Ili kako je Zapad kreirao vojnu organizaciju NATO-Art koja je trebalo da preuzme kontrolu nad umetničkim stvaralaštvom

Sputnjik objavljuje autorski tekst srpskog slikara Miloša Šobajića, koji će se naći u francuskom proširenom izdanju njegove knjige Ćuti i slikaj. Tekst je o novoj misiji NATO-a i ovo je prvi put da se objavljuje na srpskom jeziku.

NATO nije osnovan da bi vojno branio Zapadne zemlje, iako vojna opasnost postoji, već da bi branio prevashodno njihovu ideologiju. Pored toga što služi kao udarna pesnica protiv malih i nezaštićenih država i naroda, na kojima demonstrira svoju silu, NATO svojom vojnom moći svakako štiti ideologiju Zapada. Dakle, ideološka opasnost je osnovni strah, a ne vojna opasnost (koja je ipak prisutna). Stanovništvu Zapada je od Drugog svetskog rata, pa sve do danas, prikazivana stalna pretnja od ruske agresije, dugo posle rasformiranog Varšavskog pakta i Sovjetskog Saveza. Zašto se i NATO tada nije ugasio, već uveliko povećao sve vrste pritisaka? Zato što je ideologija morala biti zaštićena uz stalno prisustvo vojne sile.

NATO-ART STVOREN 1999.
U cilju sprovođenja kontrole nad umetničkim stvaralaštvom, između ostalog, Zapad kreira NATO-Art, vojnu organizaciju koja će preuzeti kontrolu nad ovim važnim segmentom ljudskog duha. Ta organizacija je zvanično stvorena 1999. godine, a njen upravni odbor je sačinjen od devetnaest članova, koliko ima zemalja članica ovog vojnog saveza. NATO-Art je po njegovom statutu formiran kako bi „sačuvao globalnu sigurnost i stabilnost kroz radove konceptualnih umetnika“, izjavljuju njegovi tvorci.

Dakle, neophodno je bilo stvoriti „novu umetnost“ koju su njeni ideolozi u početku s milošću nazivali „Happy new Art“. Tako je „konceptualna umetnost“ dobila svog velikog zaštitnika i otvorena vrata za cele legije zainteresovanih koji su kao netalentovani bili neprihvaćeni u likovnoj umetnosti. Ovi artisti, željni brzog uspeha, dobijaju u ovom vidu ispoljavanja potpunu satisfakciju, jer su svi grupno promovisani u „transavangardu“, dekretom iz kancelarije „Velikog brata“.

KULTURA KAO GLOBALNI CIRKUS
Tako kultura postaje globalni cirkus i rijaliti šou, čiji je cilj da svojim nedelima podrži i opravda planetarna nedela svog roditelja, vojne organizacije NATO. Da mu omogući kredibilitet svojim apsurdnim kreacijama stvorenim na najnižem intelektualnom nivou i namenjenim za dečiji uzrast poimanja sveta. Takav paradoks se predstavlja kao avangarda po velikim muzejima savremene umetnosti. Cilj je da posmatrača ubedi da je baš to i takvo nedelo – visok i najviši domen umetnosti, te da ga primora na totalnu promenu njegovog saznanja šta je dobro, a šta loše. Po istom principu, ubediće ga i da je dobrodošlo bombardovanje jednog naroda od osam miliona stanovnika u sred Evrope!

NATO-Art na taj način obezbeđuje globalnu sigurnost i stabilnost u svetu, zapravo, ovom vrstom opšte anestezije uma želi da eliminiše svaki individualizam, te sa uspehom dovodi ljudski intelekt do stanja totalne abdikacije. Sve je „globalno“, dakle, sve je „sigurno“. I sve je „stabilno“, jer svi misle i rade identično. Nema više one remetilačke i subverzivne umetničke posebnosti, jer „sada smo svi mi umetnici“, tvrde kreatori NATO-Arta. Treba zauvek uništiti mit o čoveku, individualnom stvaraocu.

„TOMAHAVK GLOBALIZACIJA“
Ovaj metod bi trebao da omogući bezbolno funkcionisanje „tomahavk globalizacije“, odnosno unipolarizma. Bilo koje suprotstavljanje ovoj metodi izaziva najoštriju reakciju i odmazdu „tomahavkom“. Sve im je dozvoljeno – od agresivnih izjava do bombardovanja. Kažu da su uništili Siriju, Libiju, Irak, Avganistan i Srbiju, kako bi ih spasili od njihovih državnika!? Argument isto toliko nečastan i ciničan, kao Hitlerova tvrdnja da je vodio rat samo zato da bi očistio svet od Jevreja, Slovena i Cigana.

Mi, naivni, jadna nam majka, nismo znali da je svako protivljenje „konceptualnoj umetnosti“, podrazumevalo i napad na NATO! Taj čudan osećaj sam uvek imao u prisustvu NATO artista konceptualne provenijencije. Njihovo arogantno ponašanje krije nesigurnost, zato što su svesni da su dovedeni kao potrošna roba koja će uskoro biti zamenjena novom, a bili su očigledno u nedoumici i brizi zbog svog beznadežnog položaja. Svakako, njihovo učešće u globalnom rijalitiju pod nazivom „transavangarda“, u koji su uvedeni, otvorilo je vrata svim vrstama prostitucije, željne brzog uspeha.

Komanda NATO-Art bataljona „konceptualne umetnosti“ je 2004. godine odlučila da zvanično ugasi svoju aktivnost, jer je beba koju je rodila postala odrasla osoba i može bez svog tvorca da hara svetom još izvesno vreme, sve dok bude trajao unipolarizam.

 

Autor Miloš Šobajić

 

Naslovna fotografija: Snimak ekrana/Jutjub

 

Izvor Sputnjik, 28. novembar 2019.