Američki ambasador Godfri: N1 da bude dostupna svima

„Svaka čast za N1, uspeli su da naprave priču i da naprave kampanju i pokazali da su sposobniji od bilo koje naše opozicije“, rekla je premijerka

Američki ambasador u Srbiji Entoni Godfri izjavio je, povodom nepostizanja sporazuma Junajted medije i Telekoma Srbije, da nije u toku tog komercijalnog spora. Ipak, ocenio je da bi program televizije N1 trebalo da bude dostupan što većem broju građana, dodajući da je to u interesu Srbije.

“Kako traju pripreme za izbornu kampanju čuli smo opravdane kritike EU, ali smo i mi sami ukazali na neke propuste kada je reč o medijskoj slici. Zar ne bi bilo bolje da N1 emituje program većem broju gledalaca?”, kazao je Godfri, gostujući u emisiji Hit tvit na televiziji Pink. Godfri je rekao da nije previše u toku komercijalnog spora između Junajted medije i Telekoma Srbije, navodeći da nije ni u njegovoj nadležnosti na mestu ambasadora SAD da se meša u komercijalne sporove.

Premijerka Ana Brnabić pozvala je Junajted medija grupu (JMG) da se dogovori sa Telekomom da se njihovi kanali emituju na Supernovi i ocenila da je reč o komercijalnom pitanju koje je N1 televizija pretvorila u par ekselans političko pitanje, tvrdeći da neko hoće da ukine tu televiziju.

“Pozivam Junajted medija grupu da dok ne postignu dogovor sa Telekomom o emitovanju njihovih kanala omoguće gledanje N1 televizije, jer je to u interesu svih građana u Srbiji”, rekla je Brnabićeva. Besmisleno je da neko želi da spreči nešto što je na Supernovi na 36. ili 38. mestu po gledanosti, rekla je premijerka.

Kao potvrdu toga da je reč o komercijalnom pitanju, navela je da je JMG tražila od Telekoma da ukine emitovanje svih njenih kanala, što je izazvalo nezadovoljstvo korisnika, jer je reč o pre svega o sportskim kanalima, a ne o N1 televiziji. Istakla je da nikom nije u interesu da ukida nešto što ima tako nisku gledanost kao što N1 ima na Supernovi.

“Ne radi se ovde o bilo kakvoj političkoj priči, ali svaka čast za N1, uspeli su da naprave priču i da naprave kampanju i pokazali da su sposobniji od bilo koje naše opozicije”, rekla je premijerka u emisiji Hit tvit na Pink televiziji.

Premijerka je istakla da je ovo par ekselans politička kampanja. “Ne znam da li je gore to, da li je politička kampanja od jednog medija ili se taj medij koristi da natera drugu kompaniju, Telekom, da prihvati bilo koje uslove, što je klasična ucena, a ako ne prihvate, reći ćemo da je cenzura”, rekla je Brnabićeva. Ovakva politička kampanja je do sada neviđena i nečuvena, poručila je premijerka.

Ona je predočila pismo glavnog i izvršnog direktora JMG Aleksandra Subotića od 16. januara upućeno Vladimiru Lučiću iz Telekoma, kojim se traži gašenja signala JMG do kraja tog dana. Taj zahtev JMG je došao Telekomu, koji je prethodno prihvatio sve uslove, pa i cenu, osim zabrane daljeg širenja mreže. Premijerka je pročitala i odgovor Lučića u kojem on podseća da je JMG-u prethodnog dana ponudio produženje ugovora na 2-3 meseca, tokom kojih bi se videlo da li se može doći do nekog celovitog dogovora.

“Dakle, Telekom se po svaku cenu trudi da nađe način kako da se dogovore i da produže ugovor na makar dva do tri meseca dok razgovori traju oko stvari koje su nečuvene u komercijalnom smislu”, rekla je Brnabićeva. Uprkos tome, Subotić, istakla je, insistira na gašenju signala svih programa JMG.

“Nakon toga počinje kampanja ‘Ne damo N1’ koja je čisto politička”, navela je Brnabićeva. Zapitala je zašto JMG nije prihvatila ponudu Telekoma za produžetak ugovora, već je suprotno tome naložila obustavljanje signala. Dodala je da ju je u julu prošle godine jedan od poslanik u parlamentu ubeđivao da u paketu Telekoma ne postoji N1 televizija.

Postavlja se onda pitanje, ako u paketu Telekoma nije postojao program N1, šta je zabranjeno, dodala je premijerka. Brnabićeva je postavila i pitanje da li, ako JMG traži od Telekoma da plati pet milijardi evra, to onda treba da znači da Telekom na to mora da pristane samo da neko ne bi isključio program N1 televizije.

“Tu se radi o poslovnom pitanju, komercijalnom ugovoru Junajted grupe i Telekoma i zapanjujuće je da je N1 predstavila to kao političko pitanje i političku kampanju”, navela je premijerka, primetivši da od svih opozicionih stranaka, kako je kazala, N1 televizija ima najbolju. Smatra da je N1 televizija postala “politička stranka” sa veoma izoštrenim “uglom” iz kog dobro plasirala svoju kampanju.

 

Naslovna fotografija: Tanjug/Dragan Kujundžić

 

Izvor Tanjug/B92, 27. januar 2020.