Амерички амбасадор Годфри: Н1 да буде доступна свима

„Свака част за Н1, успели су да направе причу и да направе кампању и показали да су способнији од било које наше опозиције“, рекла је премијерка

Амерички амбасадор у Србији Ентони Годфри изјавио је, поводом непостизања споразума Јунајтед медије и Телекома Србије, да није у току тог комерцијалног спора. Ипак, оценио је да би програм телевизије Н1 требало да буде доступан што већем броју грађана, додајући да је то у интересу Србије.

“Како трају припреме за изборну кампању чули смо оправдане критике ЕУ, али смо и ми сами указали на неке пропусте када је реч о медијској слици. Зар не би било боље да Н1 емитује програм већем броју гледалаца?”, казао је Годфри, гостујући у емисији Хит твит на телевизији Пинк. Годфри је рекао да није превише у току комерцијалног спора између Јунајтед медије и Телекома Србије, наводећи да није ни у његовој надлежности на месту амбасадора САД да се меша у комерцијалне спорове.

Премијерка Ана Брнабић позвала је Јунајтед медија групу (ЈМГ) да се договори са Телекомом да се њихови канали емитују на Супернови и оценила да је реч о комерцијалном питању које је Н1 телевизија претворила у пар екселанс политичко питање, тврдећи да неко хоће да укине ту телевизију.

“Позивам Јунајтед медија групу да док не постигну договор са Телекомом о емитовању њихових канала омогуће гледање Н1 телевизије, јер је то у интересу свих грађана у Србији”, рекла је Брнабићева. Бесмислено је да неко жели да спречи нешто што је на Супернови на 36. или 38. месту по гледаности, рекла је премијерка.

Као потврду тога да је реч о комерцијалном питању, навела је да је ЈМГ тражила од Телекома да укине емитовање свих њених канала, што је изазвало незадовољство корисника, јер је реч о пре свега о спортским каналима, а не о Н1 телевизији. Истакла је да ником није у интересу да укида нешто што има тако ниску гледаност као што Н1 има на Супернови.

“Не ради се овде о било каквој политичкој причи, али свака част за Н1, успели су да направе причу и да направе кампању и показали да су способнији од било које наше опозиције”, рекла је премијерка у емисији Хит твит на Пинк телевизији.

Премијерка је истакла да је ово пар екселанс политичка кампања. “Не знам да ли је горе то, да ли је политичка кампања од једног медија или се тај медиј користи да натера другу компанију, Телеком, да прихвати било које услове, што је класична уцена, а ако не прихвате, рећи ћемо да је цензура”, рекла је Брнабићева. Оваква политичка кампања је до сада невиђена и нечувена, поручила је премијерка.

Она је предочила писмо главног и извршног директора ЈМГ Александра Суботића од 16. јануара упућено Владимиру Лучићу из Телекома, којим се тражи гашења сигнала ЈМГ до краја тог дана. Тај захтев ЈМГ је дошао Телекому, који је претходно прихватио све услове, па и цену, осим забране даљег ширења мреже. Премијерка је прочитала и одговор Лучића у којем он подсећа да је ЈМГ-у претходног дана понудио продужење уговора на 2-3 месеца, током којих би се видело да ли се може доћи до неког целовитог договора.

“Дакле, Телеком се по сваку цену труди да нађе начин како да се договоре и да продуже уговор на макар два до три месеца док разговори трају око ствари које су нечувене у комерцијалном смислу”, рекла је Брнабићева. Упркос томе, Суботић, истакла је, инсистира на гашењу сигнала свих програма ЈМГ.

“Након тога почиње кампања ‘Не дамо Н1’ која је чисто политичка”, навела је Брнабићева. Запитала је зашто ЈМГ није прихватила понуду Телекома за продужетак уговора, већ је супротно томе наложила обустављање сигнала. Додала је да ју је у јулу прошле године један од посланик у парламенту убеђивао да у пакету Телекома не постоји Н1 телевизија.

Поставља се онда питање, ако у пакету Телекома није постојао програм Н1, шта је забрањено, додала је премијерка. Брнабићева је поставила и питање да ли, ако ЈМГ тражи од Телекома да плати пет милијарди евра, то онда треба да значи да Телеком на то мора да пристане само да неко не би искључио програм Н1 телевизије.

“Ту се ради о пословном питању, комерцијалном уговору Јунајтед групе и Телекома и запањујуће је да је Н1 представила то као политичко питање и политичку кампању”, навела је премијерка, приметивши да од свих опозиционих странака, како је казала, Н1 телевизија има најбољу. Сматра да је Н1 телевизија постала “политичка странка” са веома изоштреним “углом” из ког добро пласирала своју кампању.

 

Насловна фотографија: Танјуг/Драган Кујунџић

 

Извор Танјуг/Б92, 27. јануар 2020.