Gugl će zabraniti medije Ziro hedž i Federalist?

Ziro hedž je optužen da „tvrdi kako su protesti bili lažni“ a da je Federalist „objavio članak da su mediji lagali o pljački i nasilju tokom protesta” zbog ubistva Flojda

Gugl je zaprijetio da će izbaciti Ziro hedž i Federalist sa svoje oglasne platforme nakon što su En-Bi-Si i britanski supervizor za ”sajber-mržnju” označili ove medije zbog navodnog objavljivanja “lažnih vijesti” o aktuelnim Džordž Flojd protestima.

Nakon što su prvobitno prijavili da je Gugl „onemogućio oglašavanje obje veb lokacije“ putem Gugl eds-a jer su u utorak prekršili pravila platforme u vezi sa rasnim govorom, En-Bi-Si je postavio članak koji objašnjava kako je tehnološki gigant zabranio Ziro hedž prošle nedelje, te samo obavijestio Federalist o neizvjesnim kršenjima. Federalist navodno ima tri dana da ispravi uvredljiv sadržaj – koji se očigledno nalazi u odjeljku komentara, a ne u njegovim člancima.

En-Bi-Si se ipak potapšao po leđima zbog dobro obavljenog posla, hvaleći se da je njegova „Jedinica za verifikaciju vijesti“ prijavila Guglu „istraživanje sprovedeno od strane Centra za borbu protiv digitalne mržnje“ (CCDH), odijela iz Velike Britanije koji lobira da platforme društvenih medija da cenzurišu počinitelje “krivice”.

CCDH vodi kampanju „Stop finansiranju lažnih vijesti“, pokušavajući da nagovori brendove koji su dali izjave u znak podrške pokretu Crni životi su važni da povuku svoje oglase sa platformi koje objavljuju priče koje se ne uklapaju u prihvaćeni narativ o pokretu. Kao dio tog napora, CCDH je izdvojio 10 veb lokacija sa sjedištem u SAD, tvrdeći da nisu samo objavljivali „rasističke članke“ o Džordž Flojd protestima protiv rasizma i policijske brutalnosti, već da će od „uvredljivih članaka“ zaraditi i „milione dolara“ putem Gugl oglasa.

Gugl je potvrdio da Federalist nikad nije demonetizovan u tvitu nakon što je En-Bi-Si ažurirao svoj članak. Međutim, originalna verzija članka En-Bi-Si-ja citirala je portparola Gugla jasno rekavši da su „uklonili mogućnosti objema veb stranicama da zarađuju pomoću Gugla“, objašnjavajući da su obje veb stranice „prekršile njegove smjernice o sadržaju vezanom za rasu“.

En-Bi-Si se u svom pisanju samopohvale pobrinuo da izbjegne detalje bilo kog prestupa ovih medija, umjesto objašnjavanja da su oba „postali poznati posljednjih godina po objavljivanju krajnje desnih članaka o raznim temama“ – takmičeći se za privlačenje pažnje čitalaca. Bez povezivanja sa uvredljivim člancima, mreža je optužila Ziro hedž da „u jednom članku tvrdi da su protesti bili lažni“ i tvrdi da je Federalist „objavio članak sa tvrdnjom da su mediji lagali o pljački i nasilju tokom protesta“.

Iako je nemoguće reći da je nepovezano, Federalist je posebno prozvao En-Bi-Si zbog usmjeravanja svojih novinara da ne upotrebe riječ “nemiri” za opisivanje nasilnih nemira koji se odvijaju u Mineapolisu u danima poslije ubistva Džordža Flojda

Deplatformisanje je na društvenim medijima podiglo više obrva dok su se komentatori pitali kada je postala prihvatljiva novinarska praksa da ocjenjuju konkurente zbog nedovoljne budnosti. Neki su postavili pitanje kada je Gugl počeo demonetizovati veb stranice zbog sadržaja njihovih odjeljaka za komentare – politika koja će, čini se, biti u skladu sa zaštitom odjeljka 230, a koja se ne odnosi samo na divovske tehnološke platforme.

Nekoliko komentara zlobno je sugerisalo da je Dejli koler „sljedeći“. Konzervativni medij snimio je i izvještavao o napadima na novinarsku ekipu En-Bi-Si-ja tokom nereda u Vašingtonu nešto iza ponoći trećeg juna – nešto što je i sam kanal očigledno izbjegavao da uradi, kako bi izbjegao da spominje nasilni prekid onoga što je inače navodno mirna noć.

 

Autor Saša F.

 

Naslovna fotografija: REUTERS/Regis Duvignau

 

Izvor logicno.com, 17. jun 2020.

Pratite nas na YouTube-u